Nieuws/Binnenland
501018936
Binnenland

Meisje zwaargewond, andere kinderen uit woning gered

Hond die drie mensen verwondde in woning in Terneuzen is afgemaakt

Terneuzen - De hond die zondagmiddag drie mensen verwondde in een woning aan het Anjerpad in het Zeeuwse Terneuzen is afgemaakt. Door de aanval van de hond raakte een meisje zwaargewond. Voor haar werd een traumahelikopter opgeroepen. Twee van de drie gewonden konden na behandeling van hun bijtwonden weer naar huis.

Het incident gebeurde zondagmiddag. Aanvankelijk maakte de politie melding van twee slachtoffers, een meisje van rond de twaalf jaar en een man. Maandag werd bekend dat er nog een derde slachtoffer was, meldt Omroep Zeeland.

De eigenaar van de hond heeft het dier, volgens de politie een ’staffordshire-achtige’ hond, zelf uit de woning kunnen halen. Vervolgens is de hond met toestemming van de eigenaar naar de dierenarts gebracht en afgemaakt.

Tekst loopt door onder de foto.

In de woning aan het Anjerpad waren zondagmiddag nog meer kinderen aanwezig. Zij zijn uiteindelijk met een ladder uit de woning gehaald.

„Behalve ondersteuning geven, heeft de politie niet veel gedaan omdat de eigenaar zelf besloot de hond in te laten slapen”, aldus een woordvoerder van de politie. Er is geen aangifte gedaan.